Administration af bundlinjen

Hvis du ikke holder styr på hvor mange penge, du gør, har du ingen ide om din virksomhed er en succes eller ej. Du kan ikke fortælle, hvor godt din markedsføring er i orden. Og jeg mener ikke bare du skal kende størrelsen af din samlede salgs- eller brutto-indtægter. Du skal vide, hvad din nettofortjeneste. Hvis du ikke gør det, er der ingen måde du kan vide, hvordan man kan øge det.

Hvis du ønsker din virksomhed at være vellykket, du har brug at gøre en finansieringsplan og tjekke det mod fakta på månedsbasis, så omgående at rette problemer. Her er de trin, du skal tage:

* Oprette en finansieringsplan for din virksomhed. Vurdere, hvor stor indtjening, du forventer at bringe i hver måned, og projektet hvad dine udgifter vil være.

* Husk at tabt fortjeneste ikke kan inddrives. Når iværksættere sammenligne deres fremskrivninger til virkelighed og finde indtjening for lavt eller udgifter for høje, de ofte indgå, “Jeg vil gøre det op senere.” Problemet er, at du virkelig ikke kan gøre det senere: hver måned overskud er alt for lav er en måned, der er væk for evigt.

* Foretage justeringer lige bortrejst. Hvis indtægter er lavere end forventet, øge indsatsen i salg og marketing eller lede efter måder at øge dine priser. Hvis faste omkostninger er for høje, finde måder til at skære ned. Der er andre virksomheder som din omkring. Hvad er deres hemmelighed for at drive rentabelt?

* Tænk før du bruger. Når de overvejer eventuelle nye virksomhedsudgift, herunder marketing og salg virksomhed, vurdere de øgede indtjening, du forventer at bringe mod dens omkostninger, før du fortsætter til at foretage et køb.

* Evaluere succesen af din virksomhed baseret på profit, ikke omsætning. Det er ligegyldigt hvor mange tusinde af dollars du er at bringe i hver måned, hvis dine udgifter er næsten lige så høj eller højere. Mange high-indtægter virksomheder gået netop derfor – må ikke være en af dem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *